Gabriella

I gårdagens Metro...
Jag är i Hallsberg. Hur många gånger har jag nämnt Hallsberg i min blogg? Det är snart mitt femte hem (efter Stockholm, Motala, Miami och Thailand)... Jag hade massor att dela med mig utav och skriva om när jag satte mig på tåget i Stockholm men nu är det tomt. Jag hade iaf en mycket trevlig tjej brevid mig på tåget till Hallsberg (nu skrev jag det igen!), så de två timmarna förflöt mycket snabbt. Nu är det en tjej framför mig som pratar i sin telefon. Hon har en mycket irriterande dialekt (och röst!) Snälla Gud, få henne att sluta prata! Oj, wow. The mighty Lord besvarade mina böner på en gång. Hon sutade prata när jag jag skrev färdigt meningen! Gubben brevid mig luktar intorkat svett förresten. Fast det är ingenting jämför med en annan gubbe som jag satt brevid häromveckan. Han snarkade - högt och ljudligt. Alla i vagnen tittade på honom och mig, för att se om jag skulle göra något. Och det gjorde jag. För jag stod inte ut, så jag "råkade" knuffa till honom. Han vaknar till och tittar på mig och sa, "Hoppsan, ja det var lungt att du råkade komma åt mig", typ som om han fiskade efter att jag skulle be om ursäkt. Helvete heller. Några snett mittemot mig börjar fnissa. Jag var på väg att påpeka att han hade snarkat men nej, det räkte med att jag knuffade till honom, för han lyckades ju aldrig somna om igen (tack o lov).

Första advent är ju på söndag och jag ser framemot att få ge Fegge min adventspaket till honom. En liten grej är det bara. Hoppas han gillar den lika mycket som jag gör. Brukar ni ge varandra adventspaket i era familjer?  Mina föräldrar har aldrig rikitgt firat jul som jag velat (numera firar de inte jul alls tror jag) de sista åren jag bodde hemma, så jag älskar verkligen möjligheten att få skapa egna traditioner och få det precis som jag vill ha det. Jag är major juljunkie.

I gårdagens Metro kunde man läsa följande "Från miljonlöner och ett liv i lyx - till månadslöner på några tusen före skatt. Den tuffa bostadsmaknaden får nu konsekvenser för mäklarna"
Min första spontana undran är då, VART FAN ÄR DE DÄR MILJONERNA FEGGE!? Och det där livet i lyx?! Va? Och nu tänker ni " Jaja.. men han jobbar ju inte i Stockholm!" Och då kan jag meddela att det är storstadsmäklarna som tillhör de som tjänar sämst (Glenn är min källa i detta fall). Så åter igen, vart fan är de där miljonerna?! Har Fegge ett hemligt stasch av pengar undangömda i madrassen? Är det därför han så envist alltid ska ligga på vänstersidan av sängen? Hursomhelst var iaf den inledande frasen utav artikeln väldigt dum och fjantig. Även om man inte är insatt i frågan så tror jag vilken människa som helst med vett innanför pannbenet förstår att de som har miljonlöner är kanske en handfull mäklare Sverige..
M o l l y

Svar:

Oj, ja den är riktigt fin! :)



Vad tycker du om tandläkare?

Carro

vi åker hem till mamma o pappa över jul iaf, men efter nyår så är vi nog bara hemma. fast vi bor ju inte i borlänge nu, utan i gagnef :) men de tar bara typ 20 min till borlänge.

puss

Matilda

Vi brukar inte ge varandra adventsklappar, menvet folks om gör det, då måste adven bli ännu mysigare! Kanske något man borde införa!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress