Gabriella

Dagens seminarium
Vi diskuter "hur akut" akut glaukom är (om man inte kommer till ögonakuten i tid så kan man bli blind)

Fredrik (läraren): Ja, så det är bara att sätta de i en taxi och skicka iväg de till ögonakuten på en gång!
Ida: Va fan, det är ju akut ambulasnhelikopter som gäller för mig då!
Hilda: Vart bor du egentligen?!
Ida: TÄRNABY! Närmaste "stad" är 36 mil bort!!

Härligt, det ni gott folk. Får ni akut glaukom (eller näthinneavlossning) är ni så gott som screwed om ni bor i de mörka norrländska skogarna.
Malin

Fin blogg du har :)

Är näthinneavlossning något vem som helst kan få eller? Jag har stora problem med mina ögon och har fått reda på att jag har extremt tunn näthinna. De misstänker en näthinnesjukdom på mig, därför blev jag lite nyfiken på detta inlägget.

Ha en bra fredag på dej :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress