Gabriella

Det var ju inte så katigt..


Va?! Var/är det verkligen så litet?! Eller ja, varför inte? Man kände ju igen alla man träffade mer eller mindre. Å andra sidan är källan Wikipedia, fast de hade fått statistiken ifrån SCB och de är väll minst sagt pålitliga. För er som inte hänger med växte jag upp i Bergvik. Herregud, inte undra på att jag spelade golf hela dagarna på sommaren och körde minst två längdskidpass om dagen på vintern. Det fanns ju INGET att göra!

Nu till min andra fundering, alla vi som flyttar därifrån... är det verkligen någon som kommer att flytta tillbaka?! Jag borde iofs vara försiktig med att säga så, skulle inte förvåna mig om jag blir den ende som gör det ;)
Sen undrar jag hur många som faktiskt tar tag i det och flyttar lite längre bort än säg... Söderhamn? Bra för de som tycker om det så mycket att det är jobbigt att slita sig men å andra sidan, är man inte lite nyfiken på vad världen har att erbjuda, om inte annat så någonting annat än Söderhamns kommun? Sen kan man väll tycka att det är synd med såna som jag. Jag flyttade därifrån när jag var 15, det var verkligen nu tar vi picket och packet och drar. Jag tänker inte säga att jag "aldrig såg mig om" för det gjorde jag - en gång. Efter en månad i Åtvidaberg så var jag så trött på alla som pratade så fruktansvärt skumt (haha östgötska... haha och nu låter jag precis som de.. vilken ironi!) och åkte upp en helg på grund av saknad. Jag kom upp, gick på en promenad, gick hem, packade allt som jag vill ha i mitt rum, tog ett tåg tillbaka till Östergötland och såg ja mig aldrig om. Visst, vi åkte upp och spenderade sommrarna där men jag kan lova att det inte var utan protester.

Sen dess har jag ju hunnit med en del. Jag tycker att det är näst intill på otroligt att jag hunnit med allt det jag gjort fast jag bara är 21. Hur många kan säga att de utfört de saker de velat göra i många år fast de precis lämnat tonårslivet? Jag satt och funderade häromdan och insåg att jag gått i skolan i tre olika länder. Inte bara hälsat på någon kompis i skolan utomlands en dag eller språkresa, utan jag har faktiskt gått i skolan.

Jag kom i från Bergvik
Jag spelade collegegolf

Jag bodde i USA 1,5 år
Jag pluggar på Karolinska
Jag pluggar visserligen inte till läkare men optiker räknas ju som vårdyrke. Jag skulle aldrig palla att bli läkare ändå.. haha..
Jag vill arbeta för Medecins Sans Frontieres ett tag, men det är ju rätt kört av en rätt uppenbar anledning. Kanske lite välgörenhet med typ "optiker utan gränser"? ;)
Jag ville flytta till Gävle
Jag vill bo ett tag i Göteborg
Jag vill bo ett tag i Thailand (visserligen anser jag mig själv redan ha gjort det..)
Jag vill se alla världens hörn.

Jag älskar hur när jag var liten sa att jag skulle flytta till USA men jag skulle även plugga på Karolinska. Det gick ju trots allt att göra både och!Nej, nu svammlade jag ut och iväg helt, det var inte meningen att det skulle bli så långt.

Det jag ville säga var att, damn vad litet Bergvik är!
Anonym

http://tavlingsdags.blogg.se/2008/september/vinn-en-goodiebag-varde-7000-.html#comment



SISTA CHANSEN ATT TÄVLA OM EN GOODIEBAG VÄRDE 7000:- , Bara någon enstaka med och tävlar = riktigt stor chans att vinna, Missa inte, avslutas under morgondagen!!

Vera

Vad ska du göra ikväll då :)???

sandra

hej skulle du vilja rösta på denna bild mamma gjort på mig :)? skulle vara jätte snällt! + du kan även vinna en nya mobil telefon om du röstar! inte dumt va? http://microsites.nokia.se/6220/view.php?id=5207315 , kram!

Solina

Veckans fråga: Vad tycker du om idol juryn 2008? :)

Bea

åh har du bott i usaa? vart?

jag bor i usa :D hoppas du får en bra tisdag

N A T A S C H A

va lite invånare :O ?

Bea

jaha va nice! pluggade du eller?

jag pendlar mellan D.C och cali/LA

N A T A S C H A

haha shit här i gbg har vi typ en halv miljon invånare..:O haha puss / N

lisa

häftig blogg .. checka gärna in min blogg mkt :D

..

I vilket mer land än Sverige och USA har du gått i skolan?

Ida

Wtf?! Är det inte fler invånare än så? Känns som att det ska vara det dubbla minst ju! Och från och med nästa är det en mindre ändå, för då blir jag skriven i gävle istället :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress