Gabriella

Min personlighetstyp
Jag gjorde ett personlighetstest, och tycker resultatet stämde väldigt väl. Men de borde peta in optiker i karriärsval, tycker de är ganska likt de som finns på listan. Fast optiker är lite utav ett underdog yrke tror jag, man vet att de finns men man tänker aldrig på att man kan utbilda sig till det.

Din personlighetstyp:
Kraftfulla, originella och känsliga. Slutför vad de påbörjat. Extremt god människokännedom. Lyhörda för andras känslor. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Respekterade för sin starka vilja att göra rätt. Oftare individualister än ledare eller underordnade andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Personalvetare, juristassistenter, lärare, läkare, tandläkare, kiropraktorer, psykologer, skribenter, musiker, artister, fotografer, förskole- och dagispersonal, studievägledare, bibliotekarier, marknadsförare, forskare, socialarbetare.

Det fanns en fin graf som jag inte lyckades fixa över men jag tycker den stämde väldigt väl in på mig. Jag är verkligen en känslomänniska, om det inte känns rätt så kan det lika gärna kvitta. Very me.


Yvette

Ja man har inte så mycket val när man har en liten bebis hemma :P. Men jag är mycket trött och irreterad ibland också haha.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress