Gabriella

Beskriv det du ser
Mona kan känns sig lugn.. det är knappat första gången vi hör Rocky misstas för detta. Själv finner jag honom väldigt lik en räv!

Igår blev vi droppade i skolan och fick uppleva hur vår framtid kommer att bli som gamla /äldre synmässigt. Det SUGER! Allt var jobbigt, allt! Jag hatar det!

 

Jag: Jag vill aldrig bli gammal! Jag avskyr det här! Det är för jävligt!

Lärare S: Hahahahah... tro mig, det är inte det enda som händer med din kropp!

Jag: Står kvar förstenad och funderar på att göra en Marilyn Monroe: Leva hårt och dö ung, för vad tusan finns det för mening med att bli gammal..?!

 

Självklart har man varit medveten om vad som händer med synen (och allt annat för den delen) när man blir äldre, men det har aldrig varit så påtagligt och framförallt väldigt plötsligt...! Just nu har jag värsta åldernojan. Jag har bara ca 25-30 år att njuta av min syn! Jag måste läsa var enda bok som finns och jag måste resa, se världen, leva fullt ut! Oh Gud. Ångest.

Rickard

Tänk på mig då, som kommer bli ruinerad på glasögon i framtiden :P



...och är Rocky en HUND??? Jag trodde han var en katt... på riktigt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress