Gabriella

Måla och feja
Dags för en liten update om livet tänkte jag! Sitter just nu på tåget på väg till Stockholm för att skriva en tenta. Sen blir det "hem" till min lägenhet i Vasastan och städa ur den och spenderade dagen, samt morgondagen med att öva inför praktiska provet på fredag. Igår var Emma förbi en sväng hos oss i Linköping och tittade på lägenheten :) Mycket trevligt! Hon fick se det fina kaos vi lever i och den fula färgen på väggarna i vardagsrummet. Ni som varit och hälsat på mig när jag bodde på Lidingö med Matilda kanske minns färgen i hallen där? Det är ungefär samma sak med den färgen där som med den i Lkpg (fast en ljusare variant). Ibland ser den crème färgad ut, ibland rosa, ibland lite orange... ja, gud vet! Väck ska den i alla fall men det gör vi inte själv. Det är verkligen att ta vatten över huvudet med tanke på underarbetet som behövs.

Igårkväll var jag duktig och lagade matlådor för resterande dagar av veckan. Jag slet som ett djur framför spisen! Dessutom hade jag pluggat och målat klart ena hallen! Underbart! Eller ja, den är inte riktigt färdig, taket, foder och lite småpill ska fixas. Dock är det duktigt av oss att göra klart ett rum inom en vecka efter att vi flyttat in med tanke på allt annat som båda utav oss har haft att göra...!

Förresten, är det grymt tråkigt att läsa om renoveringarna? Ni får säga till i såna fall så får jag dra ner på infon om det... kan iofs bli svårt med tanke på att mycket kretsar kring just lägenheten just nu men försöka går ju alltid!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress