Gabriella

Jag är ilsk
Hej, jag tänker beklaga mig och jag tänker beklaga mig som FAN!

Vad tråkigt det är när man är den enda som ägnar tid åt att planera, fixa, komma med förslag och lösa problem/saker som måste göras/etc. Än mer är det jättetrist när man försöker att delegera ut uppgifter åt andra och de inte kan göra den lilla simpla och enkla lilla grej som de får...! SEN får man såklart höra att man är ett kontrollfreak, vilket iofs är sant men inte heller så konstigt i och med att när man släpper på kontrollen och delar med sig av ansvaren... ja, jo, vad händer då??? FAIL! NADA! INGENING HÄNDER! Och det skapar ju verkligen förtroende!
När man ber om en enkel sak som ska göras av människor som fullständigt skiter i det som de ska ta sig an, så har de ofta resonemanget "Men vadå? vad spelar det för roll? Den var ju så oviktig!" eller "Du kan väl göra det?" eller klassikern, jag frågar "Varför gjorde du inte det?" och så får man svaret "Jag vet inte......"
Dessa människor har ju en enorm brist på respekt gentemot sina medmänniskor! De har ju ingen hänsyn till någon annan eller förmågan att tänka oegoistiskt. Och just det här resonemanget "Jag vet inte....", vad fan! Du vet väll VARFÖR du valde att inte göra det du skulle göra????
Jag tål verkligen inte följande saker när folk lovar saker och sedan bryter löften utan någon vettig förklaring, sådana som ägnar sig åt mycket snack men lite verkstad och folk som jämnt och ständigt är försenade!
SÅ, nu har jag gnällt av mig till vida världen. Nu ska jag återgå till att läsa min bok!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress