Gabriella

Troja
Ikväll, 21.00, går ju Troja på trean! Och detta är ju speciellt riktat till Anne (och Linus), för den tycker jag ni (och alla andra) ska se för delar av den är inspelad på Malta. Bland annat på Comino och i Mellieha(där vi bodde)! LÄNK. Så man får la kika på filmen och se om man känner igen sig. Efter att ha varit i Valetta så förstår ju varför de har förlagt inspelningen av filmer som Troja och Galdiator där, för omgivningen är verkligen tidstypiskt för de filmerna. För övrigt är Mellieha grymt läskigt mitt i natten, när det blåser och duggregnar. Jag ahr inte varit rädd för vampyrer sen jag var jätteliten men det var jag när vi sprang omkring där och letade efter mat efter Fegges sjukhusbesök!


Det är ju alltid lite roligt att ha varit på ställen som filmer (som man känner igen) är inspelade på.
Jag och Fegge har varit och snorklat i Key West där de spelade in en Bond film, det "roliga" var ju att de hade lämnat kvar undervattensvärlden som de bygde upp där så man kände verkligen igen sig (jag är stort James Bond fan) så det var himla skoj. Sen har vi varit på en annan plats de spelat in en Bond film.. men bara för att jag borde komma ihåg det hela så göra jag inte det. Suck. Sen har vi ju varit och semestrat på de öarna som filmen Mamma Mia! är inspelade på, Skiathos och Skopelas. Skiathos kan rekommenderas varmt för de som är ute efter mycket fina stränder och avkoppling.



Comino/Blue Lagoon... right?
nicole

Hello :)

allt bra med dig ikväll?



love/nicole

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress