Gabriella

Välgörenhet

Ja, det blev inget "vanligt" jobb för mig idag, vädret svek. Bläh.. så jag fortsätter att vara fattig. Dock ska jag hålla på med välgörenhetsarbete istället idag! Skolan arrangerar varje år en julklappsutdelning och lekdag för föräldrarlösa barn, barn som har för fattiga familjer för att ha råd med julklappar etc.
Så jag ska vara där och hjälpa till, leka lite med barnen och andra saker. Det var rätt skoj förra året och det känns riktigt bra att göra något sådant.

Jag vet inte om vi har liknande saker i Sverige riktigt.. eller välgörenhets tillställningar. Jag tänker inte på såda såsom Faddergalen etc. utan att man faktiskt går ut själv och hjälper andra. Visserligen är det väll inte lika många som har det så illa ställt i Sverige som i andra länder, men finns gör det ju såklart, de syns bara inte.
Hursomhelst, så känns det riktigt bra efteråt. Jag och Remi fick ett barn som vi skulle köpa varsinn julklapp till men vi bestämde oss för att slå ihop våra pengar och köpa något lite större, sagt och gjort och vi fick en alarmsklocka som var cdspelar och kassetspelare!

Jaja, nu ska jag iväg!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress