Gabriella

Ett litet snabbt inlägg...
... innan jag går och lägger mig i den ljuva och mjuka sängen. Idag har jag var otroligt duktig. Först skola superlänge OCH efter skolan satte jag och Anne och tränade på att pricka glas (en framtida optiker roliga syssla..) OCH efter det gick vi till SATS och körde ett brutalt spinningpass. Faktum är att det måste ha varit det brutalaste någonsin, jag har aldrig varit så yr som och spyfärdig som när jag klev av den där cykeln.

Håller på att packa nu, det bär ju iväg (igen) imorgon. Hem till Fredrik, min sötaste och underbaraste pusselbit. På lördag är det släktmiddag, inte min släkt dock (som Matilda undrade mycket chockat och förvånat haha ) utan Fredriks såklart. Han ska ha kostym så jag måste matcha upp det på något sätt... Kjolen har jag bestämt mig för, däremot har jag tre olika par strumpbyxor med mig, en lila sjal och "den provocerande sjalen" haha.. och så femtielva skjortor. Allt för en släktmiddag, suck.
Jag hatar att vara underklädd, det finns inget värre och jag avskyr faktiskt när andra är underklädda. Jag stör mig något enormt på sådana som inte kan föja en passande dresscode för tillfället. Som när man surfar omkring på bloggar eller folks hemsidor och de har varit på eller dop, bröllop, konfimationer andra högtider och man ser hu folk dykt upp i jeans och någon simpel t-shirt. Eller när tjejer dragit på sig ett längre linne och tights till... ooooohhh... jag har svårt för tights (även känt som leggings men tights hette det när jag var liten och tro inte att ni kan "förnya" detta plagg bara genom att döpa om det!) vid festliga tillfällen. Tycker att tights "klär ner en outfit", gör den mer vardaglig. Sen tror jag min negativa attityd emot tights kan bero på att mamma tvingade mig att ha tight med Aladin på när jag var liten.  Nej, jag skulle kunna på hur länge som helst och det skulle ju vara ett snabbt inlägg (visserligen är jag snabb på att skriva menmen..). För att sammanfatta det hela, hellre överklädd än underklädd, helt klart.
Eller ja, kanske snarare rätt klädd för tillfället?




Godnatt!
Alisa

Var med och tävla på min blogg och vinn smink till värde av 900kr:)

Alisa

Var med och tävla på min blogg och vinn smink till värde av 900kr:)

Carro

jag hade rosa med hästar o blommor på..

matilda

tjaa! kolla in och kommentera min blogg! ;):)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress