Gabriella

Min fina Mason Pearson borste!

Skåda min nya och fina hårborste! Denna fina borste hämtade jag ut på posten i torsdags. Skickad från NK och allt :) I vilket fall så är det inte bara en vanlig hårborste, det är en Mason Pearson borste! Det är svaret på alla problem här i världen! Med denna kommer jag att åstadkomma fred på jorden, få slut på hungersnöden och skapa mirakel (typ dela ett hav mitt itu).

Skämt åsido! Det är en fin kvalitetsborste som är handgjord, just min består av svinborst och nylon och är i storleken "Handy". Är mycket nöjd med det valet. Man kan sammanfatta det med att den fördelar det naturliga håroljorna över hela håret som gör det mer glansigt och mjukt. Redan tre dagar senare märker jag skillnad och nej, det är inte inbillning. Fegge frågade imorse om jag gjort något med håret för det var så glansigt och fint :) Sen gör den ett fantastiskt ljud när man borstar med den "swoooosch, swoooosch". Håller den så länge som det påstås är den ju värd pengarna, om inte är den lite väl dyr men fortfarande fantastisk!

Älskar den fina retroförpackningen som den kom i!

image description

Borsten kom med en alldeles egen borste till den för rengöring (och hundrafemtio instruktioner om hur man sköter den på bästa sätt!)

De svarta stråna är svinborst och de vita nylonet. Borsten går även att få i rent svinborst och rent nylon men jag valde blandningen - gyllene medelvägen!

image description

 

Förresten! Jag har klippt av mitt hår! Typ en dm iaf! :)

 

 

Kristina

Så fin du är i håret. Det klär dig. Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress