Gabriella

Mitt tal til er
Sofia och Martin, mina kära vänner.
Jag är så glad att få vara med och dela denna fina och betydelsefulla dag med er.
 
Kärlek
 
Det är det som har fört oss samman idag.
När jag gifte mig med Fredrik fick jag några god visdomsord av en vän.
Jag tänkte att jag skulle dela med mig av de till er.
 
"Kärleken skapar ett vi 
utan att förstöra ett jag."

Det ni har är något unikt som är svårt att finna.
Få har den kärleken, ärligheten, tilliten och respekten som ni har för varandra.
Ni är ett vi utan att förlora ett jag.
 
Idag börjar ert nya liv som Herr och Fru Fransson.
Ni har delat med er av er kärlek till oss alla,
ni har sagt ja till varandra
och ni har äntligen blivit man och hustru.
 
Det finns många ordspråk om kärleken men det finns ett som passar er extra väl.
 
"Den sanna kärleken liknar cirkeln
och cirkeln har inget slut."
 
Med de orden skulle jag vilja utbringa en skål till brudparet.
Må alla era kommande dagar bli lika fantastiska som denna!
Skål!
 
 
(Stort tack till Elisabeth som delade med sig av de fina ordspråken!)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress