Gabriella

Det börjar likna ett hem!
Jag beklagar den dåliga kvalitén på bilderna, de är tagna med mobilen. Själv uppskattar jag blogginlägg och bloggar med bra kvalité på bilderna och jag har plockat fram både den kompakta kameran och systemkameran. Jag har även laddat de men dessvärre har jag inte hittat överföringssladden till datorn...! Mycket frustrerande!
Det börjar likna ett hem hos oss! Nej, nu överdrev jag lite... Jag har fått till ett fönster i köket som ser lite ombonat ut. Egentligen var tanken att jag skulle ha köpt lite tyg idag och sytt några gardiner men jag glömde ta med Fredriks mammas symaskin som jag fick låna. Klumpigt! Vi har i alla fall varit på Plantagen idag och dessa helt fantastiska blommor fick följa med hem, det luktar så otroligt gott!
Skålar är en riktig bristvara hos oss - fram tills nu! Efter flera års sökande (sorgligt) har vi äntligen blivit nöjda! Det blev en Iittala skål modell Kastehelmi som är en gammal skål som kommit åter i ny produktion. Inspirationen är hämtad från daggdroppar och det syns väldigt tydligt. Är redan sugen på fler....!
När vi ändå var igång så hittade vi en till skål som vi gillade, lika bra att slå till. Sagt och gjort, det blev en vit JellyBean skål på fot :)
Jag var helt övertygad att jag hade massor med krukor men där hade jag både fel och rätt. Jag hade massor med krukor när vi flyttade från Sundsvall men när vi kom fram till Linköping var det inte lika många hela kvar... Får fixa en kruka imorgon!
 
anne

Tjusigt! Min syster samlar ittala grejer de är fina :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress